[ANN] Smalltalk flyers updated - German and Spanish translations required

Bert Freudenberg bert at freudenbergs.de
Tue Dec 4 12:49:01 UTC 2007

On Dec 4, 2007, at 12:58 , Damien Cassou wrote:

> Thank you Bert. I had to make the screen shot of the Squeak browser
> smaller to make the text fit in the flyer. I had the same problem with
> the French version and decided to remove the last sentence of the
> paragraph: "Also, blocks can be used to attach behavior, e.g., to menu
> items.". What do you prefer for the German version?

Iterative refinement is good ;-)

    Blöcke sind Code in eckigen Klammern, der nicht sofort
    ausgeführt wird, sondern bedingt, wiederholt oder später.

[...]

    Methode \code{do:} führt den Block mit jedem Feldelement aus,
    das als  Parameter \code{wort} übergeben wird und nacheinander
    \code{'Hallo '} und \code{'Welt'} ausgibt.

Back-porting to English:

   Blocks are code in square brackets that is not executed
   immediately, but conditionally, repeatedly, or deferred.

    \begin{displaycode}
      \#('Hello ' 'World')

      \hspace{1cm} do: [:string | Transcript show: string].
    \end{displaycode}

   This example sends the message code{do:} to an array of
   strings, passing a block. The method \code{do:} executes
   the block with each element of the array, passing it as
   parameter \code{string}, and showing \code{'Hallo '}
   and \code{'Welt'} in the transcript.

- Bert -